magicnovels

Alla inlägg den 27 december 2012

Av Lovi & Sara - 27 december 2012 23:20

 


Mel blickade mot mig och jag gick och öppnade dörren där ute stog Ambers röda bil jag öppnade dörren och satte mig i baksättet Mel satte sig i framsättet och Amber startade bilen vi åkte mot skolan jag satte på mig mina fina rosa glittriga hörlurar och höjde på volymen så jag inte kunde höra Amber och Mel prata om killar. Mitt i vägen stanade bilen och jag trodde att vi var framme så jag tog av hörlurarna och kollade upp men sen såg att vi inte var i skolan det stog en man mitt i vägen jag antar att han var 30 eller nåt  han kom fram till vår bil och knackade på fönster rutan Amber drog ner fönstret .


" Ursäkta att jag stör, men jag råkade se att det var ni. De förhäxade" Sa han lungt Vi alla ryggade bakåt av förvåning 

" Ursäkta?" Sa Mel osäkert 

"Ja ni är väll dem ? De tre systrarna?" Sa han igen men ett svagt leende. Jag tänkte vad i helvete är det han pratar om! Sen kollade vi alla tre konstigt på varandera då började mannens leende försvinna.

" Um...?" Sa Amber oförstående

"Vem är du?" Sa jag snabbt.

Mannen kollade förvånat på oss sen skratade han lite. 

" Det er jo jag eran pappa!" Sa han mellan skratten. Min hjärta stannade lite!

"Va vi alla tre är inte ens systerar" Sa Amber, hon lätt irriterad.

" Jodå det förklarar varför ni alla tre har krafter. Jag var tvungen att lämna er när ni var små , när er mor dog tog er mormor hand om dig Melody , och dig Katie. Men Amber var hos mig tills hon var fem." sa han. Vad är det han snackar om tänkte jag och jag visste att Amber vet vad jag tänker för hon kan jo läsa andras tankar. Sen kollade jag på Amber och Mel sen kunde vi inte kontrollera vår skratt så vi gapskratta.

" Du skojar va min pappa? vad du nu heter,  min pappa heter Charlie och han är död." Sa Amber och det var sant.

" Men jag heter Charlie och såvitt jag vet så lever jag fortfarande." Sa han och log mot oss jag började bli lite rädd vem är den här manenn och hur vet han om våra krafter.

" Oh herregud!" Sa Amber. Jag kollade på henne och undrade om vad det var hon mena sen kollade jag på Mel och hon viskade till mig och då nickade jag fundersamt.

" Men ska vi ta och åka till fiket här i stan?" Sa Charlie jag kollade fundersamt på Mel och Amber.

" Men..skolan då?" Sa jag och Mel samtidigt eftersom vi inte ville missa en dag med våra beundrarare.

" Jag ringer och tar ledigt för er. Men ifall ni vill." Sa Charlie och log mot oss.

" Okej det är ju onsdag idag. Kan vi ta resten av veckan ledigt tror du?" Sa Amber till Charlie och nickade glatt.

Charlie gick för att ringa vi  satt i bilen och väntade på han så länge vi väntade pratade vi lite med varann.

Sen kom Charlie från telefonsamtalet sen körde vi ner till fiket i stan. Jag beställe lite grön sallad med svartkaffe Mel beställde samma sak fast hon tog Latte eftersom det va middagstid. Amber därimot beställde potatissallad med kyckling i , friterade kyckling. Sen såg jag att Amber gav Mel en irriterad blick antar att Mel tänkte på nåt hon inte borde tänka på. Charlie var framme vid disken och väntade på maten. Så länge han var där pratade vi med varann.

" Hur kan han veta att vi har krafter?" Frågade Amber

" Det vet jag inte men en sak jag vet är att han är dum i huvet eller nåt som tror att vi är i systerar!" Sa jag

" Hahaha..Men det verkar som att han vet mycket om oss på nått viss!" Sa Mel. Men mer kunde hon inte säga för precis kom Charlie med vår mat. Pling Plong,,,! Hördes det på dörren jag vände mig om och fick se ett gäng killar dom var snygga sen fick jag syn på en kille med blont hår och vackra blåa ögon. Omg vad söt han är tänkte jag. Sen slog Amber till min axel och hon fattade nog vad jag tänkte på så hon kollade på mig och sen bordet. Hon menade att jag ska sluta kolla på killarne och lyssna istället.


Då var Kapitel 4 slut hoppas ni gillar det! Lovisa kommer skriva mer imon antar jag. Har det så roligt kram!  


~~Sara~~

Av Lovi & Sara - 27 december 2012 21:50



Jag blickade snabbt Katie innan jag öppnade den röda bildörren på Ambers bil. Ambers satte sig i förarsätet och jag bredvid henne där fram. Katie fnös åt mig men jag log bara retfullt mot henne. Jag knäppte fast säkerhetsbältet och Amber startade motorn. Vi körde mot skolan i lugnt tempo, Amber hade fått sitt körkort för ungefär 3 veckor sedan. De på körskolan sa att hon var den bästa föraren de haft, hon fick körkortet samma dag.


Jag slungades tillbaks till verkligheten av att bilen plötsligt stannade. "Konstigt, så kort det var hit?" Tänkte jag och hörde Amber muttra något. En man i 30 års åldern steg fram framför bilen och stoppade oss. Jag morrade omedvetande och Katie slog mig löst på armen.
"Oj, märkte inte." Sa jag och flinade mot hennes irriterade min.
Mannen gick fram till rutan och knackade på den, Amber tog motvilligt ner den. Hon hatade främlingar.
"Ursäkta att jag stör, men jag råkade se att det var ni. De förhäxade." Sa han lugnt. Vi alla ryggade bakåt av förvåning.
"Ursäkta?" Sa jag osäker på vad som nyss hänt.
"Ja, ni är väll dem? De tre systrarna?" Sa han igen med ett svagt leende på läpparna. Vi alla tre kollade konstigt på varandra, då började mannens leende försvinna.
"Um..?" Sa Amber oförstående.
"Vem är du?" Tillade Katie snabbt.
Mannen kollade förvånat på oss sedan skrattade han kort.
"Det är ju jag, eran pappa." Sa han mellan skratten.
"Va?" Sa jag.
"Vi alla tre är inte ens systrar." Sa Amber irriterat.
"Jodå, det förklarar varför ni alla tre har krafter. Jag var tvungen att lämna er när ni var små, när er mor dog tog er mormor hand om dig Melody, och dig Katie. Men Amber var hos mig tills hon var fem." Sa han utan att pausa. Vi alla tre tittade på varandra sedan brast vi ut i gapskratt.
"Du skojar va? Vad du nu heter, min pappa heter Charlie och han är död." Sa Amber skrattandes.
"Men jag heter Charlie, såvitt jag vet lever jag fortfarande." Sa han och log mot oss, hans leende påminde mig någon. "Nej du skojar, han talar ju sanning jag kommer ihåg honom." Tänkte jag och Amber läste mina tankar.

"Oh herregud." Var det enda Amber sa. Katie kollade fundersamt på oss båda och jag förklarade för henne, hon nickade.
"Men ska vi ta och åka till fiket som är här i stan?" Sa Charlie och vi tre kollade på varandra. 
"Men.. Skolan då?" Sa jag och Katie samtidigt eftersom vi aldrig ville missa en dag med våra beundrare. 
"Jag ringer och tar en dag ledigt för er. Mer ifall ni vill." Sa han och log mot oss. 
"Okej, det är ju Onsdag idag. Kan vi ta resten av veckan ledig tror du?" Sa Amber och kollade på Charlie som nickade glatt.


När Charlie kom tillbaks från telefonsamtalet så åkte vi ner till fiket i stan. Jag beställde lite grön sallad med en Latte eftersom det var middags tid. Katie gjorde det samma men hon tog svart kaffe.
Amber tog potatissallad med kyckling i, friterad kyckling. 
"Hur kan hon äta sån... Skräp mat?" Tänkte jag men möttes av en irriterad blick från Amber.
"Jag skoja." Sa jag och pressade fram ett leende. Hur skulle vi stå it att leva med varandra, räcker det inte med Katie? Jag suckade och återvände till min sallad.

-om 

Så, 3 kapitlet. Kommentera kanske?
~Lovi

Av Lovi & Sara - 27 december 2012 00:51

 

Jag  vaknade ungefär vid 8 tiden tack vare Mel hon förde så mycket oväsen jag var för trött för att ta på mig mina byxor så jag bara gick ut. Jag öppnade dörren till badrumet och skulle tvätta min ansikte men när jag satte på kranen kom det inget vatten. Det stog i tidningen att vattnet skulle stoppas ibland så jag fick gå till Mel. När jag gick till halen såg jag Mel hon hade på sig sin oranga klänning men jag var för trött för att bry mig om det.


"Vattnet i kranet funkar inte!"   Hon nickade och gick till badrumet hon strök sin hand över kranet och då kom det vatten samma sak gjorde hon på duschen sen gick hon ut. Vattnet var för kallt så jag fick fixa till det lite jag  tog tag i kranen och viftade lite på den jag kände på vattnet den blev varmare. När jag var klar gick jag ut och tog på mig min shorts och satte på mig  min vita T-shirt jag gillade min t-shirt speciellt texten på den. Jag tog på mig mina vita converse. Jag gick fram till min sminkbord  sen la på brunkräm och kamade håret fint efter det satte jag på eyeliner och den blev helt perfekt jag tog min falsies-mascara och la på lite. Jag kollade på mig själv en sista  gång i spegeln och var nöjd!

Jag tog min mobil och mina hörlurar dom kan jag inte glömma sen la jag allt i mina fina väska med nitar på. Sen hörde jag nått nerifrån det hördes som om nån ramlade så jag gick när. Jag såg att Mel satt på marken och pratade i sin mobil det var Amber säkert!Jag gav henne ett brett leend.


" På tal om trollen!" Sa Mel retandes då gjorde så att hon blev helt varmt  inombords 

" Sluta!" Skrek hon , hon tappade mobilen och jag slutade. Jag flinade och hon grimaserade mot mig då slutade jag flina mer.

" Jaja kom nu" Sa hon skarpt och tog upp sin mobil från golvet och sen knackade till på dörren. 


Så nu är andra  kapitlet slut hoppas ni gillar det! Lovisa kommer skriva mer imon! Herrå puss  


~~Sara~~

Presentation


Hello dear readers, this is a blog where two teenagers are in charge writing different magical novels. We make up everything ourselves, and all copying is reported! Leave a like and a comment, or suggestions. xx

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

magicnovels


Ovido - Quiz & Flashcards