magicnovels

Direktlänk till inlägg 29 december 2012

Kapitel 6 - Rainy meeting

Av Lovi & Sara - 29 december 2012 22:56

Vi alla satt i en lång tystnad tills Amber bröt tystnaden.
" Varför lämnade du mamma?" Charlie gjorde ett konstigt uttryck på ansiktet jag kolla på Mel och hon skulle nästa börja fnittra vad är det med henne? Flera personer runt omkring oss vände sig mot oss i Cafeterian. Det var riktigt pinsamt jag kollade runt lite och fick syn på en kille med blont hår och blåa ögon jag hade sett han tidigare han var så söt! Sen slutade jag kolla för det här var jo allvar jag märkte att Mel kollade åt ett annat håll jag kollade dit och hon kollade på en kille ganska söt faktis. Me nu skulle jag lyssna på Charlie och Mel med. Jag sparkade henne lätt på smalbenet med mina converse. " Ouch!" sa hon och blängde irriterat på mig, hon håll sitt ben under bordet och jag flinade åt henne och sen morrade hon åt mig!


Ja vi två kan "morra"som två vilda rovdjur när vi blev arga och det är ganska läskigt.
" Varför gjorde så för?" väste Mel bara så jag kunde höra hon ville inte väcka uppmärksamhet. Jag bara himlade med ögonen.
" Du stirrade på den där söta killen där, förresten han kollar på dig nu." Sa jag och log. Hon gav mig en arg blick men jag vet att hon inte är arg.
Hon sköt undan stolen och reste sig upp hon gick förbi den kille hon stirrade på och jag såg att han kollade på henne. Hon skulle nästan öppna dörren men jag värmde upp handtaget så hon brände sig och höll på ramla men tyvär ramlade hon inte en kille tog emot henne sen såg att det var han hon stirrade på. Jag var nära på att börja skratta ihjäl mig när jag märkte att den super söta killen med blont hår satt och stirrade på mig med vackra blåa ögon jag höll på ramla av min stol han var så snygg. Sen kom Mel tillbaka hon tog tag i min och Ambers händer och drog upp oss från stolerna.
" Ursäkta oss... Charlie, men vi måste gå." sa hon. Jag och Amber nickade instämmande. Sedan begav vi oss mot bilen. Jag gick ut sist och då såg jag att den super söta killen reste sig upp och komma mot mig jag kollade om Mel och Amber var där men det var dom inte dom gick fortfarande mot bilen som var i parkeringen lite längre bort.
" Hej jag heter Jake!" Sa han nervöst.
" Ehh.. Hej jag heter Katie!" Sa jag. Jag höll på dö.
" Kan jag få träffa dig nångång?" Sa han och nu såg han lite beskymrad ut.
" Eee... Okej varför inte." Sa jag och var så glad!
" Du kan få mitt nummer så ringer jag dig senare, om det är okej?" Sa han Ohh herregud han ville ha mitt nummer!
" Okej här skriv in ditt nr!" Jag gav min mobil till han och han skrev in sin nr och tog min efteråt.
" Jag måste gå nu!" sa jag och öppnade dörren och gick ut. Jag fick springa lite för att hinna ikapp tjejerna.
Jag sa ingenting till dem.
" Varför tog det så lång tid?" Fråga Amber.
" Nää det var inget jag skulle bara prata med Charlie." sa jag jag kollade åt Mel och hon sa ingenting fören vi kom in i bilen.
" Katie varför värmde du handtaget?" Jag kollade på henne förvånat men sen kom jag ihåg och började skratta högt!
" Just det du ramla ju, det var så roligt." Sa jag hon kollade surt på mig.
" Förlåt.." Sa jag lågt efter allt var hon ju min syster hon kunde har gjort sig illa.
" Amber du kanse ska hänga med hem? Vi kanse kan få några svar?" Sa Mel och jag nickade ivrigt.
" Visst jag har ändå inget att göra." sa Amber och svängde om vårt hus. När vi kom in så gick direkt till mitt rum och byte om för det började rengena ute och jag blev genomvåt. Jag höll på och byta om mina kläder när plötsligt började min mobil ringa.
" Hej det Katie!" Sa jag glatt!
" Heej det är Jake från cafeterian!" sa rösten i mobilen mitt hjärta började bulta så hårt att jag trodde att den skulle hoppa ut från bröstet.
" Jag undrar om du vill ses nu aså om en halvtimme kanse?" Sa han nervöst.
" Ja okej var ska jag komma?" Sa jag nervöst.
" Kom till Cafeterian sen åker vi till nån strand lite nedanför cafeterian."
" Ja okej jag kommer" Sa jag glatt
" Bra! Då ses vi snart då!"
" Aa hejdå." Sa jag.
" Hejdå" sa Jake. Ohh herregud jag kan inte tro det! Jag skyndade mig till mitt garderob och tog på mig min bikini och shorts. Sen kollade jag ute och det var mörkt och molnigt.Jag gick fram till mitt sminkbord och la på lite smink jag la vattenfast mascara till slut satte jag håret i ett snyggt hästsvans och tog min mobil och la den i min fina kasse. Sen kom jag på att jag inte kunde gå ut från dörren nedanför för Mel och Amber var där då kom jag på att i vinden finns det ett fönster och vid fönstret var det en trappa som gick ända ner till vår bakdörr där kunde inte dom se mig. Så jag tog mina saker och gick. När jag var framme vid Cafeterian stog Jake där helt perfekt och väntade.
" Heeej!" Sa jag glatt och kollade rakt in i hans fina blåa ögon.
" Heej, ska vi gå?" sa han och verkade rätt glad.
" Ja kom vi går." sa jag och inann vi skulle gå skrev jag ett meddelande till Mel och sa att jag var med en gammal kompis som jag inte hade träffat på länge. Jag ville inte att de skulle oroa sig. Mitt i vägen började det ösregna jag visste att det var Mel för alldeles nyss var det bara molnigt och sen direkt efter min sms började det regna. Åhh hon gör mig så arg!
" Åhh typiskt!" Sa Jake lite argt!
" Jag vet men jag måste hem nu!" Sa jag lite nervöst.
" Jag kan väll följa med dig så det inte händer nåt!" Sa Jake lite oroligt och nervöst.
" Nää det behövs inte jag tar ett taxi hem."
" Är du säker?" Sa han, jag vill att han ska komma men det går inte.
" Jaa gå nu vi blir genomvåta, ring mig senare!" Sa jag lite besviken
" Okej hejdå, jag ringer dig sen för att vara säker att du är hemma!"
" Okej hejdå!" sa jag och gick lite längre bort från cafeterian stog ett taxi jag fick småspringa så den inte skulle åka. Jag satte mig i taxin och var på väg hem. Jag kommer döda Mel när jag kommer hem tänkte jag för mig själv. Antar hon kommer veta det fören jag är där för att jag är säker att Amber läser mina tankar just nu.



Såå kapitel 6 är slut hoppas ni gillade det Kommentera gärna! Lovisa kommer skriva mer sen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lovi & Sara - 4 maj 2014 10:31


  Once Joshua made his way out of the room I threw myself onto my bed, burying my head in the pillow, as I had done moments earlier. This seemed to be the only way I could kind of disappear from my own mind. I wasn't sure what was going on, but it...

Av Lovi & Sara - 23 april 2014 19:14


During the whole class I couldn't thing about anything else than the sign in my book, I catch Michael looking at me a few times as he was going to say something but he didn't. When the clock rang he jumped up from his seat next to me and almost r...

Av Lovi & Sara - 12 april 2014 19:52


  I made my way into the first class, biology. I sat down at the back of the classroom, beside I now had Savannah. I let out a small sigh as I searched around the room, already getting bored. At the corner of my eyes I saw a guy, he was snapping h...

Av Lovi & Sara - 12 april 2014 17:28


I woke up in my big king sized bed which was vine-red and very comfy, I opened my sleepy sea blue eyes as I scanned my big messy room. My room was full of books and pictures. The walls were a matching red and the ceiling was black. I loved the desig...

Av Lovi & Sara - 28 mars 2014 16:24


  I laid in my bed reading one of the many books stocked up beside my bed, I wasn't aware of what was happening around me. No I was in that world, the world where you don't have to worry about anything what so ever. I usually went I to that world,...

Presentation


Hello dear readers, this is a blog where two teenagers are in charge writing different magical novels. We make up everything ourselves, and all copying is reported! Leave a like and a comment, or suggestions. xx

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

magicnovels


Ovido - Quiz & Flashcards