magicnovels

Direktlänk till inlägg 1 januari 2013

Kapitel 7 - Book of Shadows

Av Lovi & Sara - 1 januari 2013 15:41

Jag knappade otåligt ett sms till Katie om att vinden var öppen och att hon var tvungen att komma hem direkt. Hon hade varit borta i ungefär 1 timme, utan att säga vart hon skulle. Nej nu hade jag fått nog. Jag sprang ner för den matt-klädda trappan och in i hallen. Sedan svingade jag upp dörren i farten och började åtkalla storm väder. Nu skulle hon minsann komma hem! Himlen mullrade till en gång, sedan en gång till och då kom en blixt. Kort där efter började det forsa ner vatten över hela landet.
"Sådär ja!" Sa jag stolt och log, sedan vände jag mig om och gick in igen. Efter ett tag hörde man dörren öppnas och bomma igen hårt, jag rusade upp ur den beige soffan. Där stod Katie alldeles urblöt!
"Försiktigt med dörren, detta huset är faktiskt gammalt." Skrek jag åt henne. Sur för att hon bara gått utan att säga vart hon skulle.
Hon fnös bara åt mig men jag struntade i det.
"Jag var tvungen att starta regn, du svarade ju inte på mina sms eller när jag ringde!"
"Men va fan, det var ju sol och jag fick energi av det!" Skrek hon tillbaks. Amber avbröt vårt gräl.
"Har ni inte glömt något?" Sa hon upphetsat.
"Just det, jag hade en till anledning att du skulle komma hem." Sa jag och flinade.
"Vad..?" Sa hon och lutade sig mot den vita trä väggen.
"Vinden är öppen." Sa jag och jag började springa dit. Åska började mullra utanför, det kunde hända när jag var upphetsad. Bakom mig stod nu Katie och Amber.
"Kom.." Sa jag lågt och började gå in mot den kalla vinden. Mina fötter trippade barfota runt i rummet. Det fanns egentligen inte så mycket intressant där inne utom massa gamla böcker, kläder, lampor, örter? Jo antagligen mormors gamla örter från när hon var häxa. Jag gick fram och skulle kolla ut genom ett av fönsterna men då snubblade jag på något. Jag landade med en duns på golvet och det yrde massa damm runt mig. Amber och Katie stannade upp och kollade förvånat på mig. Jag kollade ner mot en låda, dem jag snubblade på. Jag drog den närmare mig och öppnade sakta locket. I lådan var en gammal, gammal bok. Jag tog upp boken ur lådan och kollade snabbt på Amber och sen Katie. Sedan öppnade jag den, det stod massa trollformler i den. Om hur man besegrade en demon och massa sånt.
"Vafan är det där?" Sa Katie nervöst. Jag ryckte på axlarna och kom till en "To Gain Powers Spell" jag kollade igenom den. Sedan läste jag den högt.
"In this night and in this hour, I call upon the ancient power, bring your powers to we sisters three, we want the power, give us the power of three." Det var det sista jag sa innan jag inte mindes något mer.

Antagligen somnade jag för nästa morgon vaknade jag i min säng. Utan att veta riktigt vad som hände igår kväll eller hur jag hamnade i min säng. Jag ryckte på axlarna och hoppade ner från min säng. Jag tog på mig ett par jeans och ett vitt linne, sedan en vinröd hoodie.
Jag gick ner för trappan och möttes av Amber.
"Hej Amber!" Sa jag glatt.
"Hej Melody." Sa hon förvirrat.
"Vad är det?" Sa jag medans jag gick med henne till köket. Hon stirrade storögt in i köket och jag följde hennes blick. Där vid bänken stod Katie med en svart gryta, ur den kom det rök. Hon värkade inte märka oss.
"Katie?" Sa jag frågande hon lyfte på huvudet och log mot oss.
"Godmorgon häx systrar!" Sa hon glatt och gick fram till oss och kramade oss båda.
"Vad håller du på med om jag går fråga?" Sa Amber och lyfte på ögonbrynen medans hon drog sina fingrar igenom hennes mörka lockiga hår.
"Jo, jag gör en brygd." Sa hon stolt. Vi båda såg förvånade ut.
"Till vad exakt-.." Började jag men en smäll avbröt mig, vi alla tre ramlade bakåt för vi blev så förvånade.
"Då var den klar!" Sa Katie och gick upp igen.
-
Så spännande eller när dem hittade boken?
Nu ska Sara skriva.
~Lovi

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lovi & Sara - 4 maj 2014 10:31


  Once Joshua made his way out of the room I threw myself onto my bed, burying my head in the pillow, as I had done moments earlier. This seemed to be the only way I could kind of disappear from my own mind. I wasn't sure what was going on, but it...

Av Lovi & Sara - 23 april 2014 19:14


During the whole class I couldn't thing about anything else than the sign in my book, I catch Michael looking at me a few times as he was going to say something but he didn't. When the clock rang he jumped up from his seat next to me and almost r...

Av Lovi & Sara - 12 april 2014 19:52


  I made my way into the first class, biology. I sat down at the back of the classroom, beside I now had Savannah. I let out a small sigh as I searched around the room, already getting bored. At the corner of my eyes I saw a guy, he was snapping h...

Av Lovi & Sara - 12 april 2014 17:28


I woke up in my big king sized bed which was vine-red and very comfy, I opened my sleepy sea blue eyes as I scanned my big messy room. My room was full of books and pictures. The walls were a matching red and the ceiling was black. I loved the desig...

Av Lovi & Sara - 28 mars 2014 16:24


  I laid in my bed reading one of the many books stocked up beside my bed, I wasn't aware of what was happening around me. No I was in that world, the world where you don't have to worry about anything what so ever. I usually went I to that world,...

Presentation


Hello dear readers, this is a blog where two teenagers are in charge writing different magical novels. We make up everything ourselves, and all copying is reported! Leave a like and a comment, or suggestions. xx

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

magicnovels


Ovido - Quiz & Flashcards