magicnovels

Direktlänk till inlägg 1 januari 2013

Kapitel 8 - Visit with the Vampire

Av Lovi & Sara - 1 januari 2013 21:31

När jag var framme vid vår bruna trä dörr blev jag ännu mer förbannad på Mel hon skulle få! Jag öppnade dörren och slog igen den hårt efter mig det skramlade till lite.
"Försiktigt med dörren, detta huset är faktiskt gammalt." Skrek Mel. Som om jag bryr mig hon förstörde ju allt. Jag fnös åt henne.
"Jag var tvungen att starta regn, du svarade ju inte på mina sms eller när jag ringde!" Sa Mel argt.
"Men va fan, det var ju sol och jag fick energi av det!" Skrek jag tillbaks. Sen kände jag att min mobil började vibrerar och jag visste att det var Jake, han sa att han skulle ringa. Då kom Amber och avbröt vårt gräl.
"Har ni inte glömt något?" Sa hon upphetsat.
"Just det, jag hade en till anledning att du skulle komma hem." Sa Mel och flinade.
"Vad...?" Sa jag och lutade sig mot den vita trä väggen.
"Vinden är öppen." Sa Mel och började springa dit. Då hörde jag att åska började mullra utanför, det var för att Mel var upphetsad det är inte första gången. Jag och Amber stog bakom henne.
" Kom..." SaMel lågt och började gå in i den kalla vinden då började min mobil vibrera igen. Oh inte nu, jag skulle ta upp den och svara när jag fick en lätt slag på armen av Amber.
"Inte nu.." Viskade hon till mig och jag la tillbaka mobilen i fickan. Då såg vi Mel snubbla och hamna rakt på golvet. Jag var nära på att börja skratta men det var inte läge för det nu. Sen kollade Mel på en låda hon gick närmare och öppnade sakta locket. Jag såg inte var det var tills Melody tog upp en bok ur lådan vad var det för bok?
"Vad fan är det?" Sa jag nervöst. Melody ryckte på axlarna. Sen började hon läsa i boken.
"In this night and this hour, I call upon the ancient power, bring you're powers to we sisters three, we want the power, give us the power of three." Det var det sista jag mindes sen blev allt svart.


Jag vaknade mitt i natten av en viskning det var konstigt? Jag satte mig upp i min säng, sen såg jag en tjej typ nästan lika gammal som mig hon hade en lång svart rock, blont hår hon var väldigt vit jag hadealdrig sett nån så vit sen la jag märke till hennes ögon dom var röda som blod! Hon stog vid min säng och kollade på mig ett tag.
"Hej Katie." Sa hon lugnt. Hur visste hon vad jag heter?
"Vem är du och hur vet du vad jag heter?" Sa jag lite förvirrat.
"Du kommer inte ihåg ellerhur?" Sa hon. Vad är det hon pratar om?
"Kommer ihåg vad, vad fan snackar du om?" Sa jag lite argt.
"Du är Katie Jones dotter till Rosalie Jones den yngsta vampyren som vi hade i vår flock." Sa hon. Vad är det hon pratar om det började bli lite läskigt.
" Haha.. Skojar du? Min mamma är ingen vampyr. Okej?" Sa jag.
"Du och dina systrar var bara småbarn vad skulle ni komma ihåg?" Sa hon och nu lät hon allvarlig.
"Min mamma är ingen vampyr fattar du?" sa jag argt var fan va Amber och Mel?
"Jo det var hon och innan hon fick dig gav hon dem här till mig och ville att jag skulle ge dem till er." Sa hon och visade upp tre likadana halsband fast dom hade olika färger. De såg bekanta ut. Jag hade sett dem nånstans.
"Jag glömde sägavad jag heter Selena och är en vampyr och vi behöver nya starka vanpyrer och det ska vara ni tre Katie Jones, Melody Jones och såklart den sköna Amber Jones!" Sa hon mystisk. Hon kan fan dra åt helvete jag tänker inte bli en jävla vampyr och inte mina systrar heller.
"Du jag antar att du har ganska höga tankar för jag tänker inte bli nån jävla vampyr och du och dina vampyr vänner kan dra åt helvetet okej? Stick!" Sa jag argt sen började hon göra nåt som fick mig att ramla ner på golvet det gjorde så ont vad håller hon på med? Jag höll på att koka inombords och om jag gör det kommer hon brinna totalt. Jag tror att hon kände på det för att plötsligt var hon borta. Det kommer hända nåt jag måste göra nånting då kom jag ihåg mormors bok. På morgonen vaknade jag tidigt och gick till köket för att börja. Jag läste lite i boken och till slut hittade jag det jag letade efter. Sen hörde jag Melody och Amber komma in, jag kan inte säga nåt jag måste låtsas vara glad det är det enda jag kan göra just nu."Katie?" Sa Mel jag lyfte upp huvet och log mot dem.
"Godmorgon häx systrar!" Sa jag glatt och gick fram och kramade till dem.
"Vad håller du på med om jag får fråga?" Sa Amber. Vad ska jag säga nu?
"Jag gör en brygd." Sa jag stolt. Vad håller jag på med dem är mina systrar som måste veta allt!
"Till vad exakt?..." Frågade Melody och sen smällde det. Vi alla tre ramlade bakåt sen gick jag upp igen.
"Då var den klar!" Sa jag. Hoppas att den är klar för ärlig talat vet jag ingenting om brygder. Melody och Amber gick upp igen. Ambers lockiga går hade blivit lite rufsigt.
"Så.. Till vad gör du det till?" Frågade Mel.
-
Wow den var spännande antar jag eller? Vi får se vad som händer sen när Lovisa skriver!?
~~Sara~~



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lovi & Sara - 4 maj 2014 10:31


  Once Joshua made his way out of the room I threw myself onto my bed, burying my head in the pillow, as I had done moments earlier. This seemed to be the only way I could kind of disappear from my own mind. I wasn't sure what was going on, but it...

Av Lovi & Sara - 23 april 2014 19:14


During the whole class I couldn't thing about anything else than the sign in my book, I catch Michael looking at me a few times as he was going to say something but he didn't. When the clock rang he jumped up from his seat next to me and almost r...

Av Lovi & Sara - 12 april 2014 19:52


  I made my way into the first class, biology. I sat down at the back of the classroom, beside I now had Savannah. I let out a small sigh as I searched around the room, already getting bored. At the corner of my eyes I saw a guy, he was snapping h...

Av Lovi & Sara - 12 april 2014 17:28


I woke up in my big king sized bed which was vine-red and very comfy, I opened my sleepy sea blue eyes as I scanned my big messy room. My room was full of books and pictures. The walls were a matching red and the ceiling was black. I loved the desig...

Av Lovi & Sara - 28 mars 2014 16:24


  I laid in my bed reading one of the many books stocked up beside my bed, I wasn't aware of what was happening around me. No I was in that world, the world where you don't have to worry about anything what so ever. I usually went I to that world,...

Presentation


Hello dear readers, this is a blog where two teenagers are in charge writing different magical novels. We make up everything ourselves, and all copying is reported! Leave a like and a comment, or suggestions. xx

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

magicnovels


Skapa flashcards