magicnovels

Direktlänk till inlägg 3 januari 2013

Kapitel 10 - Almost Burned!

Av Lovi & Sara - 3 januari 2013 21:02

Jag började fundera lite sen kollade jag på brygden.
"Alltså, jag måste nog ta allt från början." Sa jag och Melody nickade. Sen satte vi oss på stolarna och började prata.
"Är det bara jag eller minns ni något från igår kväll?" Sa jag och dem båda skakade på huvudet. Jag nickade och fortsätte och berättade allt som hände igår kväll dem såg förbluffade ut.
"Så det finns vampyrer nu också?" Sa Melody suckandes.
"Ja, Och Selena som hon hette hade tre halsband till oss. Jag hittade min under min kudde när jag vaknade på morgonen." Sa jag och tog upp halsbandet.
"OMG, mamma hade ju ett sånt halsband!" Ropade Mel plötsligt och gick upp från stolen och var på väg till sitt rum. Det var därför jag tyckte att halsbandet var bekant.
"Tror ni att hon talat sanningen?" Sa Amber. Jag fattade ingenting det kunde inte vara sant.
"Jag vet faktis inte, Ambie." Sa Mel och gick till sitt rum. Jag gick in på mitt rum och kollade till min mobil jag hade 10 missade samtal av Jake. Herregud, jag glömde ringa honom! Jag skrev ettsnabbt sms om att jag var okej och skickade smset. Sen hörde jag Amber ropa på mig och Melody så jag gick snabbt ner. Amber stog där med ett halsband i handen den hade en vacker vit sten.
"Amber du hittade din." Sa jag och kollade noggrant på den.
"Ja, men ta inte på er dem!" Sa Amber.
"Varför inte?" Frågade jag.
"Det kan ju vara något farligt!" Sa hon. Hur kan en halsband vara farligt tänkte jag och Amber gav mig en irriterande blick. Såklart hon läste mina tankar igen.
"Det är ingen fara jag har ändå inte hittat min." Sa Melodyl och började komma ner från trappan.
"Ska vi inte fixa den där brygden nu då Katie?" Sa Melody igen. Vi var på väg till köket när Mel stannade mitt i hallen då såg jag att Selene stog där hon hållde i ett likadant halsband som jag och Amber hade fått fast den här hade en svart sten. Mel tog den lite osäkert.
" Lycka till." Sa Selene och försvann då kom Amber nerspringande från trappan.
" Vad har jag missat?" Sa Ambie och kollade på oss. Jag och Mel kollade på varandra och börjadeskratta hysteriskt.
" Vad menade Selene egentligen med lycka till?" Sa Mel när vi hade lugnat ner oss jag skulle precis öppna min mun när plötsligt krossades ett fönster och in kom flera personer med svarta kläder röda ögon och vit ansikte för vit.
Det komm fram en kille och tog tag i Mels armar jag kände igen honom jag hade sett han nånstans. Juste i cafeterian killen som tog Mel när hon skulle ramla. Då skulle nån komma och ta i mina armar det var då jag blev förbannad.
" Våga inte röra mig fattar du!" Skrek jag och skulle nästa slå till manen som kom fram då kom Selene in.
" Lugna ner dig Katie annars..!" Sa hon.
" Annars vad?... Jag tror inte att nån här vi lukta på brända vampyrer!" Sa jag hotande.
" Kitty lunga ner dig det är okej." Sa Amber lugnande.
" Kitty lugna ner det vi följer med dom vi måste veta allt!." Sa Mel jag lungnade ner mig.
" Okej jag lugnar ner mig! Men om den här fula gubben pillar mig lovar jag att jag kommer grilla honom levande!" Sa jag lite argt. Selene sa åt killen att backa och han gjorde det. När vi komm fram då var vi vid ett jätte stort vit hus den såg mest ut som en slott. När vi gick in kollade människor konstigt på oss dom var så läskiga och för vita för att vara människor.
" Välkomen Jones systrar!" Sa en gammal man framför oss jag gav honom en arg blick.
" Vad fan vill ni från oss?" Frågade jag irriterat.
" Wow.. Är inte det Katie Jones? Du har vuxit och du är väldigt vacker och farlig!" Sa han mystisk. Vad är det här vad fan gör vi här tänkte jag då kollade Amber oroligt på mig.
"Nå..?" Sa jag. Han log läskigt och kom fram till mig, han rörde mitt hår och jag blev arg. Det sista jag ville var att en gammal gubbe ska röra mig. Jag värmde upp hans hand och han tog bort den snabbt.
"Ser man på du är rätt stark du!" Sa han lika mystiskt som innan.

Så det var kapitel 10 hoppas ni gillar det Lovisa skriver mer sen. Kram?
~~Sara~~

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lovi & Sara - 4 maj 2014 10:31


  Once Joshua made his way out of the room I threw myself onto my bed, burying my head in the pillow, as I had done moments earlier. This seemed to be the only way I could kind of disappear from my own mind. I wasn't sure what was going on, but it...

Av Lovi & Sara - 23 april 2014 19:14


During the whole class I couldn't thing about anything else than the sign in my book, I catch Michael looking at me a few times as he was going to say something but he didn't. When the clock rang he jumped up from his seat next to me and almost r...

Av Lovi & Sara - 12 april 2014 19:52


  I made my way into the first class, biology. I sat down at the back of the classroom, beside I now had Savannah. I let out a small sigh as I searched around the room, already getting bored. At the corner of my eyes I saw a guy, he was snapping h...

Av Lovi & Sara - 12 april 2014 17:28


I woke up in my big king sized bed which was vine-red and very comfy, I opened my sleepy sea blue eyes as I scanned my big messy room. My room was full of books and pictures. The walls were a matching red and the ceiling was black. I loved the desig...

Av Lovi & Sara - 28 mars 2014 16:24


  I laid in my bed reading one of the many books stocked up beside my bed, I wasn't aware of what was happening around me. No I was in that world, the world where you don't have to worry about anything what so ever. I usually went I to that world,...

Presentation


Hello dear readers, this is a blog where two teenagers are in charge writing different magical novels. We make up everything ourselves, and all copying is reported! Leave a like and a comment, or suggestions. xx

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

magicnovels


Skapa flashcards