magicnovels

Direktlänk till inlägg 26 januari 2013

Kapitel 1 - Dogs are gonna bark

Av Lovi & Sara - 26 januari 2013 18:40

 

—————————————————————————————————————————————————————————

Jag satt i det tysta köket och drack mitt varma kaffe medans jag hade min vita laptop framför mig på köksbordet. Jag snurrade lite på en av de svarta barstolarna. Sedan tryckte jag upp Twitter på data skärmen. Jag hade 1M följare, bland annat alla i bandet One Direction följde mig och min syster också Janoskians och några mer,  One Direction började följa oss eftersom de såg mig på The x-Factor förra året de var alla gäst dommare. Jag sjöng och vann hela grejen, Letty var med i So you think you can Dance och vann den. Så nu är vi rätt så kända, eller ja båda har ju 'Confirmed' tecknet på våran twitter som visar att man är en kändis. Några papparazzis utanför huset hela tiden, men ändå är vi bara "ny kända" vi upptäcktes ju förra året! 

"Ariana, är du uppe redan?" Sa mamma när hon kom in i köket. Jag gav henne en nickning och hoppade ner från barstolen, sedan kramade jag henne. Hon log mot mig och tog en kopp kaffe och satte sig i en barstol.

"Vad ska du och Letty hitta på idag då?" Sa hon medans hon greppade morgon tidningen. 

"Jag ska till studion, fast jag måste hem tidigt det ju full måne idag." Suckade jag. Mamma log ett snett leende mot mig. Sedan la hon sin arm på min rygg.

"Det är bra att du tänker på sånt." Sa hon. Båda två vände sig om när vi hörde något som tassade på trägolvet. Det var Charlie, våran halvblods lapphund. Han är helsvart, och liknar en varg. 

"Hej Charlie!" Ropade jag med bebis röst och hoppade ner mot golvet till han och klappade honom. Han skällde glatt och slickade mig i ansiktet. Vi är ungefär som kusiner, eftersom jag och Letty är varulvar. Han viftade oavbrutet på svansen och gäspade trött. Jag fnittrade lite och gick för att ta fram mat åt honom.

"Sover Letty fortfarande?" Sa mamma och började diska våra kaffe-koppar. 

"Ja, jag tror det." Sa jag och la ner skålen med mat till Charlie på golvet. Han började genast glufsa i sig maten och jag log mot honom. Sedan började jag gå upp för trappan för att vecka Letty. När jag kom in i Lettys rum så var hon på golvet i spagat. Hon tränade inför ett pass idag med sin mentor.

"Jaså, ska du inte ner och äta frukost? Jag har gjort pannkakor." Sa jag. Hon log mot mig medans hon ställde sig upp i det åtsittande linnet och tightsen. 

"Jo, vad gott! Har du väckt Emily?" Sa hon. Plötsligt vibrerade min mobil till. 

"Nej, jag ska väcka henne nu. Men skulle inte hon vara hos pappa?" Sa jag.

"Juste, det är hon. Jag gömde.." Sa Letty och log. Jag kollade på mobil skärmen.

Det var massa personer 'fans' som taggat mitt namn i flera tweets. Jag kollade på en av dem, där var det en bild med mig från ett år sedan när jag första gången var på x-Factor jag stod på det röda 'x-et' och log mot Juryn som bland annat innehöll band medlemmarna i One Direction. 

"Haha, kolla in detta!" Sa jag och fnittrade åt den roliga minen jag gjorde. Letty fnittrade också till. Sedan slutade hon och läste vad det stod i Tweeten. '@arijamesfan: @ArianaJames Wow, first time I saw Ariana I knew she was gonna be big! I love you Ari, you make me smile. Jag log åt tweeten. Jag var bara tvungen att svara på den. 

'@ArianaJames: @arijamesfan And you make me smile! :)' Jag log stolt. Efter 1 minut var det 200 RT och 109 Favorites. Jag klickade på tjejens profil, den var riktigt proffsigt gjord. Jag klickade på följ-knappen. Sedan så RT-ade jag hennes tweet om att jag tweetat till henne. Jag gick ner för trappan och la jag min iPhone på köksbordet.

I köket var det full aktivitet, mamma höll på att fixa kaffe i en bägare. Medans Letty åt pannkakor.

"Jag fick ett samtal från eran manager. Ni ska ha en Tour snart!" Sa mamma super glatt. Mina läppar sprack upp i ett leende. Jag och Letty kramade om varandra av glädje sedan så kramade jag mamma.

"När och vart ska den vara?" Sa jag medans jag försökte sluta hoppa upp och ner.

"Den ska vara i London för det mesta. Det är nästa vecka på Lördag den börjar." Sa hon. "Yay London, here I come!" Tänkte jag glatt. 

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

1:a kapitlet, hoppas det blev bra! Nu får Sara skriva. ^^

Kommentera gärna. :) 

Lovi x

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lovi & Sara - 4 maj 2014 10:31


  Once Joshua made his way out of the room I threw myself onto my bed, burying my head in the pillow, as I had done moments earlier. This seemed to be the only way I could kind of disappear from my own mind. I wasn't sure what was going on, but it...

Av Lovi & Sara - 23 april 2014 19:14


During the whole class I couldn't thing about anything else than the sign in my book, I catch Michael looking at me a few times as he was going to say something but he didn't. When the clock rang he jumped up from his seat next to me and almost r...

Av Lovi & Sara - 12 april 2014 19:52


  I made my way into the first class, biology. I sat down at the back of the classroom, beside I now had Savannah. I let out a small sigh as I searched around the room, already getting bored. At the corner of my eyes I saw a guy, he was snapping h...

Av Lovi & Sara - 12 april 2014 17:28


I woke up in my big king sized bed which was vine-red and very comfy, I opened my sleepy sea blue eyes as I scanned my big messy room. My room was full of books and pictures. The walls were a matching red and the ceiling was black. I loved the desig...

Av Lovi & Sara - 28 mars 2014 16:24


  I laid in my bed reading one of the many books stocked up beside my bed, I wasn't aware of what was happening around me. No I was in that world, the world where you don't have to worry about anything what so ever. I usually went I to that world,...

Presentation


Hello dear readers, this is a blog where two teenagers are in charge writing different magical novels. We make up everything ourselves, and all copying is reported! Leave a like and a comment, or suggestions. xx

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

magicnovels


Ovido - Quiz & Flashcards