magicnovels

Direktlänk till inlägg 26 januari 2013

Kapitel 3 - Londons Streets

Av Lovi & Sara - 26 januari 2013 22:55

 

__________________________________________________________________________________________________

 

Jag ignonerade Charlie när han försökte få mig att leka med honom medans jag packade. Tillslut gav jag upp och gav Charlie hans favorit tuggben. Han började glatt gnaga på det och jag log mot honom. Sedan fortsatte jag packa min andra resväska. Den var svart. Nu var den nästan full med kläder, smink, skor och annat nödvändigt. Jag hade en till resväska den var vit och hade också massa kläder, men också massa CD-skivor med låtar som jag spelat in. Några demon och sånt, sedan ligger min dator i min handväska och många små prylar. 'Undra hur det är i London nu?' Tänkte jag. Jag har ju bara varit där en gång förut, det var för x-Factor sen har jag inte varit där.

"Ariana, vi måste åka nu! Ta med Charlie ner." Ropade mamma nerifrån lite stressat. Så jag mina väskor och ropade på Charlie, han kom med benet i munnen och vi gick ner för trappan in i den stora hallen. Jag ställde ner mina väskor vid Lettys också två väskor. Sedan tog jag på mina svarta Reyban solglasögon och mina svarta Jeffrey Campbell klackar. Sedan tog jag på en vinröd skinnjacka över den gråa blusen. Mamma gick ut med sina väskor, sedan mina och sedan Lettys. Jag kopplade Charlie och tog med han ut ur det stora huset. Vi kom fram till bilen med Letty bakom oss. Jag öppnade bildörren och Charlie hoppade in, plötsligt kände jag en stark och snabb smärta i ryggraden.

'Nej inte fullmånde idag!' Tänkte jag medans smärtan gjorde så jag var tvungen att sätta mig ner. Jag hoppade in i bilen, Letty kände också smärta det såg jag på hennes ansiktuttryck. Mamma gav oss några sömnpiller, vi somnade snabbt och vi färdades mot London. Jag drömde om mycket den långa bilresan. Men det jag kom ihåg mest var ~ Jag satt på en bänk i solnedgången. Plötsligt kommer en kille fram till mig och sätter sig brevid mig med en duns. Han kollar in i mina ögon och jag möter hans blåa. Det är Louis Tomlinson, han greppar mitt ansikte med sina händer och placerar sina mjuka läppar på mina. ~ Jag vaknade plötsligt och kollade sömnigt på Letty som fortfarande so vid min sida. 'Det skulle aldrig kunna bli jag och Louis.. Eller? Jag menar han är ju människa och jag varg, dessutom har han väll redan en flickvän?' Jag släppte motvilligt tankarna och kollade ut genom fönstret drömmande. 

"Vi är framme Mrs. James. Ska jag hjälpa till med bagaget?" Sa Schaffören. Mamma nickade och jag väckte Letty långsamt. Hon öppnade ögonen och jag öppnade dörren. Charlie hoppade ut och jag gick ut efter honom. Nu hade jag tgit på mina Reyban igen. Folk gick på gatorna i London, några stannade upp när de såg vilka som stannat utanför ett av de dyraste husen i London. Ja vi hade ett hus i London, men det var bara för att mamma bott här när hon var en "ung-sångerska". Vissa personer stannade och tog några kort, en flicka några år yngre än mig gick fram till mig. Flera personer efter henne kom också fram.

"Ariana could I please have a autograph?" Sa den flickan och sträckte fram papper och penna jag log mot henne och skrev mitt namn sedan ett litet hjärta. Gav henne en kram och vi tog kort, detta upprepades några gånger. Tillslut kom våra livvakter och hjälpte oss in innan vi blev överstampade. När vi kom in i huset så möttes jag av våran manager. Han babblade på om planen jag lyssnade halft som halft, plötsligt fick jag syn på 5 killar i vardagsrummet.

One Direction.

______________________________________________________________________________________


Kapitel 3 avklarat! Hoppas det blev bra, kommer mer imorgon. Snälla kommentera? :)

Lovi x

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lovi & Sara - 4 maj 2014 10:31


  Once Joshua made his way out of the room I threw myself onto my bed, burying my head in the pillow, as I had done moments earlier. This seemed to be the only way I could kind of disappear from my own mind. I wasn't sure what was going on, but it...

Av Lovi & Sara - 23 april 2014 19:14


During the whole class I couldn't thing about anything else than the sign in my book, I catch Michael looking at me a few times as he was going to say something but he didn't. When the clock rang he jumped up from his seat next to me and almost r...

Av Lovi & Sara - 12 april 2014 19:52


  I made my way into the first class, biology. I sat down at the back of the classroom, beside I now had Savannah. I let out a small sigh as I searched around the room, already getting bored. At the corner of my eyes I saw a guy, he was snapping h...

Av Lovi & Sara - 12 april 2014 17:28


I woke up in my big king sized bed which was vine-red and very comfy, I opened my sleepy sea blue eyes as I scanned my big messy room. My room was full of books and pictures. The walls were a matching red and the ceiling was black. I loved the desig...

Av Lovi & Sara - 28 mars 2014 16:24


  I laid in my bed reading one of the many books stocked up beside my bed, I wasn't aware of what was happening around me. No I was in that world, the world where you don't have to worry about anything what so ever. I usually went I to that world,...

Presentation


Hello dear readers, this is a blog where two teenagers are in charge writing different magical novels. We make up everything ourselves, and all copying is reported! Leave a like and a comment, or suggestions. xx

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

magicnovels


Skapa flashcards