magicnovels

Direktlänk till inlägg 30 januari 2013

Kapitel 8 - What's wrong?

Av Lovi & Sara - 30 januari 2013 19:21

Jag kollade i spegeln och fixade mitt långa bruna hår.
"Är du redo för första repet nu?" Sa Ariana medans hon tog på sig sin svarta sport-bh och sina långa mörkblåa mjukisbyxor.
"Ja, jag hoppas du lär dig snabbt!" Sa jag och skrattade till lite. Jag hade på mig min svarta linne och korta rosa mjukisshorts. Håret var uppsatt i en slarvig tofs högt upp på mitt huvud. Plötsligt var det nån som knackade på omklädningsrummets dörr Ashley, som var en av bak dansarna öppnade dörren och vår manager kom in.
"Är ni klara tjejer?" Sa han och log vänligt mot oss. Vi nickade och log tillbaka. Jag skulle dansa för det mesta så jag kommer bli ganska trött och svettig. En tjej visade mig koregrafin och jag började förstå stegen så jag började dansa sakta sen började Ariana också dansa hon var rätt duktig efter allt är hon ju min syster, haha. Det var inte så svåra steg för mig jag behövde bara se dem två gånger för att kunna göra det så det gick lätt. Senare på dagen skulle jag och Ariana dansa tryckare med en av killarna.Tyvärr fick man inte välja själva.
"Letty.. Du har ungefär samma höjd som.. Hm.. Harry väll?" Sa vår manager då stannade mitt hjärta jag ville inte dansa med Harry. Det var inget fel på honom han är faktis ganska snygg men jag har ju en pojkvän. Men jag antar att jag var tvungen men jag var ändå nöjd och det verkade som att han var rätt nöjd med.
"Mm, det blir bra. Gå och värm upp lite ni.." Sa vår manager. Jag och Harry gick lite längre bort i den stora dans lokalen.
Jag och Harry började ganska långsamt, först hade han sina händer på mina höfter sen tog jag upp hans händer och la dem vid min midja då kollade han upp mot mig och log. Under hela dansen så kollade han på mig han stirrade rakt in i mina ögon. Då kollade jag upp och mötte hans ögon. Han snurrade mig och nu var han bakom mig och hade sina händer runt min mage.
I slutet av dagen började vi filma scenen när jag och Ariana kommer in i klubben där One Direction är, då slutar alla dansa och Ari börjar sjunga utan nån bakgrundsmusik då kommer Louisoch Zayn fram till henne och dem börjar dansa. Det där är rätt roligt. Fast vi hade inte börjat filma dansen än. När vi var klara för den dagen så skulle vi åka hem.
"Letty, ska vi dra?" Frågade Ariana och tog på sig en kofta. Jag nickade och vi var på väg upp, jag slog Richards nummer efter tre signaler svarade han.
"Hej!" Sa han trött.
"Hej älskling det är jag!" Sa jag jätte glad.
" Aa, öh.. Hur mår du sötnos?" Sa han snabbt.
"Jag mår bra! Vart i London är ditt hus?" Frågade jag honom nervöst.
"Varför undrar du?" Frågade han.
"Nä.. Inget viktigt det bara att min kompis och jag ska åka dit och träffa hennes mamma, då kan jag träffa dig undertiden." Sa jag. Han berättade vart han bodde, jag var på väg till mitt rum när jag krockade med Harry och tappade mobilen.
"Oj, förlåt det var inte meningen!" Sa han snabbt
"Nä, det gör inget." Sa jag och log.
"Hallå älskling är du där?" Sa Richard och då såg jag att Harrys min blev helt förändrad.
"Ja, jag är här men jag måste gå nu! Måste byta om." Sa jag och la påluren.
"Vem var det?" Frågade Harry oroligt.
"Mm.. Det var min pojkvän!" Sa jag och log. Då såg jag att hans stora leende plötslig gick bort.
"Jaha okej, jag måste gå nu men vi ses!" Sa han och gick. Jag gick in i mitt rum och bytte om sen kom Ariana in.
"Vart ska du då?" Frågade hon.
"Jag ska överraska Richard!" Sa jag glatt. Och hon nickade och blinkade åt mig. Jag ringde efter en taxi och den kommer efter 20 min. Jag öppnade den gula taxidörren och klev in.
"Vart är ni på väg frun?" Sa taxichaförren.
"Jag ska dit!" Sa jag och visade honom Richards address. Efter 30 min bilfärd var jag engtligen framme.
Jag ringde på hans dörr men ingen svarade jag tryckte ner handtaget för att se om dörren var öppen och det var den jag gick in i hans stora lägenhet.
"Surprise!" Skrek jag glatt sen såg jag det. Det kunde inte vara sant han var med en annan tjej! Sen såg han mig och kollade på mig. Jag fick tårar i ögonen och var nära på att gråta.
"Varför gjorde du det mot mig?" Sa jag med tårar i ögonen.
"Varför? För attdu aldrig finns här och om jag ska vara ärlig så är du rätt ful och jag blev ihop med dig bara för att du var känd!" Sa han och sen log han läskigt. Jag kunde inte tro det jag kunde inte tro mina ögon eller öron. Jag sprang ut därifrån och gick in i taxin. Jag hållde mig för att inte gråta. När jag var framme ringde jag på dörren efter några minuter kom Harry och öppnade dörren han kollade på mig med sina över trötta ögon. Han kollade rakt i mina ögon och då såg han att nått var fel.
"Vad har hänt?" Sa han oroligt exakt då kunde jag inte hålla mig längre mina tårar började rinna och sen kom han fram till mig och håll mig i sin famn.
"Vem har sårat en sån vacker tjej?" Frågade han.
"Han.. Var otrogen!" Sa jag medans jag grät.
"Vem?" Frågade han oroligt och ledset.
"Richard!" Sa jag. Jag kunde inte hålla mig jag slet mig ut från hans famn och sprang upp till mitt rum och stängde om mig där.

Såå nu är kapitel 8 klar lite sorgligt och lite romans hoppas ni gillar det. Lovisa skriver mer senare!?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lovi & Sara - 4 maj 2014 10:31


  Once Joshua made his way out of the room I threw myself onto my bed, burying my head in the pillow, as I had done moments earlier. This seemed to be the only way I could kind of disappear from my own mind. I wasn't sure what was going on, but it...

Av Lovi & Sara - 23 april 2014 19:14


During the whole class I couldn't thing about anything else than the sign in my book, I catch Michael looking at me a few times as he was going to say something but he didn't. When the clock rang he jumped up from his seat next to me and almost r...

Av Lovi & Sara - 12 april 2014 19:52


  I made my way into the first class, biology. I sat down at the back of the classroom, beside I now had Savannah. I let out a small sigh as I searched around the room, already getting bored. At the corner of my eyes I saw a guy, he was snapping h...

Av Lovi & Sara - 12 april 2014 17:28


I woke up in my big king sized bed which was vine-red and very comfy, I opened my sleepy sea blue eyes as I scanned my big messy room. My room was full of books and pictures. The walls were a matching red and the ceiling was black. I loved the desig...

Av Lovi & Sara - 28 mars 2014 16:24


  I laid in my bed reading one of the many books stocked up beside my bed, I wasn't aware of what was happening around me. No I was in that world, the world where you don't have to worry about anything what so ever. I usually went I to that world,...

Presentation


Hello dear readers, this is a blog where two teenagers are in charge writing different magical novels. We make up everything ourselves, and all copying is reported! Leave a like and a comment, or suggestions. xx

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

magicnovels


Ovido - Quiz & Flashcards