magicnovels

Alla inlägg den 4 februari 2013

Av Lovi & Sara - 4 februari 2013 19:10

Hela jävla kapitel 9 raderades av sig själv.. Har ingen typ ingen om aning vad jag skrev. Alltså förlåt! Kortfattat om kapitel 9:

Ariana kommer hem från studion - kyssen med Louis, hon träffar på Harry i dörröppningen som ser chockad ut. Hon hör Letty springa upp för trappan och in i sitt rum. Ariana går upp och kollar vad det är som hänt med Letty, kramar henne och pussar hennes panna lätt. Letty berättar att Richard var otrogen och Ariana säger att hon förtjänar bättre. Harry blir ledsen för Lettys skull och de blir bästa vänner & kramas. Ariana ska duscha och hon tror hon låst toan, då kommer Harry in & ser Ari med bara underkläder. Hon blir irriterad och säger åt honom och gå ut, han flinar men stänger sedan dörren. 

Sen minns jag inte så mycket mer, men det är ungefär som kapitel 10 men med Arianas 'point of view'. Jag känner mig jätte dum, seriöst.. Jag ska försöka skriva om kapitlet senare sen.. Om jag kan ^^Jaja jag försökte iaf. :(

// Lovi

Av Lovi & Sara - 4 februari 2013 17:59


 

 

______________________________________________________________________________________


Jag hoppade ur duschen och virade en av de mjuka gröna handdukarna runt min blöta kropp. Jag torkade mig snabbt från topp till tå sedan drog jag på mig mina svarta spets underkläder. Jag drog på mig klänningen och tog på mig klackarna, blåste håret och plattade det. Sedan gick jag ut ur badrummet. Jag hörde någon hålla på i köket där nere, jag kollade snabbt klockan på min iPhone. Den visade 12:08, klockan 13:00 skulle vi alla till studion för en Photo Shoot, jag antog att limon skulle vara här vilken minut som helst. Plötsligt vibrerade min mobil till, på skärmen lyste Harrys namn. 'Vad i helvete vill han nu då?' Tänkte jag surt och låste upp mobilen.

"Hazza: Srry for earlier.. x" Jag suckade av smset.

"Herregud." Sa jag och tog mig snabbt på pannan. Jag klickade snabbt in ett svar.

"Me: Just forget it, and don't bring it up again. Okay? x" Min mobil surrade till igen, jag klickade upp smset och läste det snabbt fortfarande irriterat.

"Hazza: Sure. ;) x" Jag svarade inte på det smset utan gick bara fram till mitt och Lettys rum. Jag öppnade försiktigt dörren, Letty låg i sängen och andades tungt. Hon har riktigt vackra ansikts drag, jag beundrade min vackra syster då jag plötsligt fick ett nytt sms. 

"Är du seriös?" Väste jag irriterat mot min mobil. Då såg jag vem smset var ifrån. 

"Lou: We will be at the house in 10, make sure you'll bring the others! ;) xx" Han kunde ha meddelat vem som helst av de andra, men.. Han skrev det till mig. Mitt hjärta började dunka snabbare. Jag log åt smset.

"Me: We will be outside. :) xx" Jag skyndade mig att gå in i rummet igen, jag puffade försiktigt på Letty. Hon öppnade sina blåa ögon och log mot mig.

"Hej, Letty vi måste gå ut vi ska göra en Photo Shoot om knappt 1 timme." Sa jag snabbt och hon ställde sig snabbt upp. Hon nickade och vi gick ner för trappan. Harry och Niall stod i köket och snackade. Harry flinade mot mig när han såg mig men jag låtsades inte se det.

"Säg till de andra, vi ska ut om 6 minuter." Sa jag och undvek ögonkontakt med dem. Jag tog på mig min röda skinnjacka och öppnade vår dörr. När alla killarna kommit ut, förutom Louis då. Så stannade det en lång svart limosine utanför huset, Paul kom och öppnade dörrarna åt oss. 

"Hej Lou!" Ropade Harry överlyckligt åt Louis.

"Hej, är ni redo eller?" Sa han och log mot oss, hans blick stannade på min i några sekunder. Jag var tvungen att kolla ner i limosine-golvet. Hans ögon var så vackra. Jag satte mig brevid Letty i Limon. Louis satt brevid mig, men Harry klämmde sig in emellan mig och Letty - antagligen för dem var bästa vänner nu eller nåt. Liams mobil började ringa, det var Danielle. Han satt och paratade med henne en stund, Harry och Letty pratade. Zayn höll på med sin mobil och Niall åt en macka. Då återstod bara jag och Louis. Han greppade långsamt min hand, jag kollade upp mot honom och log. Jag flätade samman våra fingrar, plötsligt så skrek Harry till. Louis hoppade till och slog i huvudet i taket.

"AJ!" Skrek Louis och släppte min hand. Jag kollad förvånat på Louis och sedan på Harry. Harry satt och skrattade ihjäl sig, jag gav honom en sur blick. Han tystnade genast, de andra kollad förvånat upp och Liam var tvungen att berätta för Danielle vad som hade hänt. Jag greppade Louis hand igen, denna gången brydde jag mig inte ifall de andra kollade. Vilket de gjorde storögt.

"Är du okej?" Sa jag och log snett mot honom. Han log tillbaka och nickade. Zayn busvisslade och jag vände mig om. Letty skrattade till, de gjorde de andra också. Förutom jag och Louis som blev alldeles röda om kinderna. Paul räddade oss med att öppna limosine dörren. Massa fans stod utanför, jag svalde oroat.

"Här, ta denna." Sa Louis och höll fram en keps som han använt många gånger innan. Jag log mot han och tog på mig kepsen och mina Reyban. Han greppade min hand och hjälpte mig igenom alla fansen och in i studion.

'Fansen måste fått en annan uppfattning av detta än vad det var..' Tänkte jag och ryckte på axlarna. Vi kom äntligen in i studion, efter oss kom Harry och Letty. Harry höll Letty i handen men släppte henne när vi kom in. Efter dem kom Zayn, Niall och Liam. Paul stängde dörren efter oss. Vår manager kom och hälsade på oss.

"Hej ungdommar!" Skrattade han. 

"Hej!" Sa vi alla samtidigt.

"Gick resan hit bra?" Sa han igen.

"Ja, fast fansen var ganska jobbiga." Suckade Harry och visade ett rött märke på hans arm. 

"Det var ju bra att du var där då Harry, du skyddade mig." Sa Letty och log mot Harry. Han flinade tillbaka. 

"Det var ju bra, Nu tar vi och börjar tycker jag!" Sa vår manager och ledde oss till omklädningsrummen.

__________________________________________________________________________________________________

Kommentera <3

// Lovi :)

Av Lovi & Sara - 4 februari 2013 16:20

Jag smällde igen dörren och kastade mig på sängen och tryckte ansiktet mot kudden, jag grät så mycket så att jag trodde att mina ögon skulle ramla ut. Jag kunde inte tro det hur kunde han säga så? Jag älskade verkligen honom. Jag hörde knackningar på dörren men just nu ville jag inte prata med någon. Då kom Ariana och Harry, Ari satte sig vid sängkanten och masserade min rygg.


"Gumman, vad är det som har hänt?" Frågade hon oroligt.
"Det... Richard.. H-han, var otrogen!"
Sa jag mellan tårarna.
Jag satte mig upp och fick en varm kram från Ariana, jag slängde armarna runt hennes nacke och då fick jag en lätt puss på pannan av Ari.


"Han var en skitstövel och du förtjänar mycket bättre." Sa Ariana tröstande, det var ändå sant. Då kom Harry närmare och kollade på mig.
"J-jag vill inte se dig ledsen..." Stammade han fram. Jag kollade upp och log mot honom. Ariana släppte migoch gick upp från sängen. Jag gick fram till Harry, och la mina armar runt om honom och vi kramades.


"Jag ska nog lämna er en stund!" Sa Ari och fnittrade till. Jag och Harry blev helt röda om kinderna Ari blinkade mot oss.
"Lycka till!" Skrattade Ariana och gick ut från rummet.


Då kände jag hur tårarna började rinna igen och då slet jag mig ut ur Harrys famn igen och gick fram till sängen och la mig. Harry kom fram till mig och la sig bredvid mig och kramade mig hårt jag vände mig om och mötte hans vackra ögon.


"Sluta nu, förstör inte dem vackra ögonen, Du förtjänar bättre!" Sa han tröstande och torkade bort mina tårar då kom han närmare, jag trodde vi skulle kyssas men han kramade mig bara igen.


"Tack Harry, du är underbar." Sa jag och log brett mot Harry efter att vi kramats klart.


"Är vi överens att du förtjänar bättre och att jag ska skydda dig?" Frågade Harry ochlog gulligt.


"Haha, okej." Sa jag och fnittrade.


"Jag tycker du borde vila lite nu, du ser rätt trött ut." Sa han igen och strök min kind.


"Aa, du har rätt jag behöver sova lite." Sa jag och log Harry gick upp och innan han skulle ut blinkade han med ena ögat mot mig.



Så 10an är klar hoppas ni gillar det! Kommentera gärna! Kram!?


~~Sara~~

Presentation


Hello dear readers, this is a blog where two teenagers are in charge writing different magical novels. We make up everything ourselves, and all copying is reported! Leave a like and a comment, or suggestions. xx

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

magicnovels


Ovido - Quiz & Flashcards