magicnovels

Direktlänk till inlägg 13 februari 2013

Kapitel 23 - Surprise?

Av Lovi & Sara - 13 februari 2013 22:06

 

 

 

__________________________________________________________________________________________________

Jag kollade hur Richard släpades iväg från oss, från min vackra syster. Harry stod med sina nävar knytna och ett argt uttryck i ansiktet han kollade efter Richard. Jag höll om Letty och klappade henne löst på huvudet. Louis tog med sig Harry in till vardagsrummet och satte honom ner i soffan. Harry släppte äntligen taget av Richard och omfamnade sin gråtandes flickvän. Jag kurade upp mig i Louis famn, han kysste mig ömt på pannan.

"Vill ni kolla på en film?" Sa Liam för att bryta tystnaden. 

"Ja! Jag gör popcorn." Sa Niall och försvann ut i köket. Jag nickade och letade upp massa kuddar för att sätta framför Tv:en så man kunde gosa. Jag hittade också två mjuka puffar som jag satte ner på golvet. Louis, Harry och Zayn och Liam valde vilken film vi skulle kolla på. 

"Men jag tycker vi ska kolla på Toy Story!" Sa Liam.

"Nej, Liam vi kollar alltid på den." Suckade Zayn.

"Vad sägs om 2012?" Sa Louis. De andra nickade och satte sig till rätta. Medans Louis stoppade in filmen i DvD spelaren så hjälpte jag Niall med popcorn, chips, dricka och annat. Jag ställde ner allt på en bricka på bordet. Filmen startade och Louis satte sig i en av puffarna. Han greppade min handled och drog ner mig i den också. Jag fnittrade till medans jag satt i Louis famn. Jag och Louis kollade inte så mycket på filmen, vi lekte mest och kysstes. De andra märkte oss inte som tur var, de var så uppe i filmen. När filmen var slut så började jag känna mig hungrig.

"Är det nån annan än jag som är hungrig?" Frågade jag. Louis ställde sig frivilligt upp och gick med mig ut i köket. 

Jag tog fram en gryta, lite ingridienser och började laga köttgryta. Jag stoppade ner kött, morot, lök och annat i grytan medans Louis hjälpte till. Vi hade äntligen lagat klart maten och stoppade den i ugnen. 

"Kan någon hålla koll på grytan, den ska vara inne i 1 timme." Sa jag. Niall satt en stol framför ugnen och kollade på klockan. Jag och Louis skrattade åt honom. När ingen annan såg drog Louis med mig upp, vi smög in i vårt rum och kröp under täcket. Efter en timme av kyssar och annat ropade Niall att maten var färdig. Jag kände mig väldigt sömnig så jag somnade istället för att gå ner och äta.

 

Jag öppnade mina ögon och kände ett plötsligt behov av att kräkas. Jag sprang upp ur sängen och in till badrummet som fanns i sovrummet. Jag hörde någon komma in i badrummet, jag hade precis tvättat min mun när jag kände några starka armar omringa mig. Louis kysste mig på pannan.

"Jag tror inte du ska vara nära mig, jag är sjuk." Sa jag och böjde ner huvudet. Han satte sin hand under min haka och lyfte upp mitt huvud.

"Jag tänker vara med dig ändå." Sa han och kysste mig på kinden. Jag log svagt mot honom, han hjälpte mig tillbaka till sängen. Jag somnade igen. Efter någon timmes sömn öppnade jag mina ögon igen. Men nu kände jag mig inte alls sjuk? 'Konstigt..?' Tänkte jag. Jag gick upp ur sängen och satte på mig en av Louis t-shirtar. Sedan tog jag också på mig ett par mjukisshorts. Jag gick sedan ner för trappan och möttes av Letty. Hon sprang fram till mig och kramade mig hårt. Jag kramade henne virrigt tillbaka.

"Varför är alla så ledsna?" Sa jag förvirrat. Jag satte mig ner vid matbordet och började hungrigt äta av pannkakorna. Jag kände hur alla stirrade på mig. Jag vände mig sakta om.

"Vad är det?" Sa jag och kilade mig på huvudet. Louis satte sig ner brevid mig.

"Jag trodde du var sjuk..?" Sa han och kände på min panna. Jag skakade på huvudet.

"Det var nog bara något jag ätit igår.. eller så?" Sa jag och ryckte på axlarna. 'Vänta lite.. Jag har inte haft min mens än, den är försenad... Och jag kräktes på morgonen.." Jag släppte genast pannakorna jag höll i och sprang upp på rummet igen, jag letade igenom alla våra saker och hittade ett gravidstest. Jag gjorde det och väntade några minuter. Ifall den visade blått var jag gravid. Den visade blått klart och tydligt. Louis bankade på dörren.

"Vad är det Ariana?" Sa han oroligt. Jag öppnade dörren och kollade upp på honom med stora ögon. 

"Jag tror jag är gravid." Sa jag. Han tappade andan. Sedan log han jätte stort och kysste mig på munnen.

Jag stod bara där fastfrusen i marken, det var inte att jag var glad att jag var gravid det var bara att det var så plötsligt. 'Vad ska hända nu då?'

__________________________________________________________________________________________________

Kapitel 23 klart, wow Ariana är gravid! :o

Kommentera :)

// Lovi ~

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lovi & Sara - 4 maj 2014 10:31


  Once Joshua made his way out of the room I threw myself onto my bed, burying my head in the pillow, as I had done moments earlier. This seemed to be the only way I could kind of disappear from my own mind. I wasn't sure what was going on, but it...

Av Lovi & Sara - 23 april 2014 19:14


During the whole class I couldn't thing about anything else than the sign in my book, I catch Michael looking at me a few times as he was going to say something but he didn't. When the clock rang he jumped up from his seat next to me and almost r...

Av Lovi & Sara - 12 april 2014 19:52


  I made my way into the first class, biology. I sat down at the back of the classroom, beside I now had Savannah. I let out a small sigh as I searched around the room, already getting bored. At the corner of my eyes I saw a guy, he was snapping h...

Av Lovi & Sara - 12 april 2014 17:28


I woke up in my big king sized bed which was vine-red and very comfy, I opened my sleepy sea blue eyes as I scanned my big messy room. My room was full of books and pictures. The walls were a matching red and the ceiling was black. I loved the desig...

Av Lovi & Sara - 28 mars 2014 16:24


  I laid in my bed reading one of the many books stocked up beside my bed, I wasn't aware of what was happening around me. No I was in that world, the world where you don't have to worry about anything what so ever. I usually went I to that world,...

Presentation


Hello dear readers, this is a blog where two teenagers are in charge writing different magical novels. We make up everything ourselves, and all copying is reported! Leave a like and a comment, or suggestions. xx

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

magicnovels


Ovido - Quiz & Flashcards