magicnovels

Alla inlägg den 29 januari 2013

Av Lovi & Sara - 29 januari 2013 17:03

  

  

  

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Jag kollade när min vackra syster Letty fixade till sitt hår framför spegeln.

"Är du redo för första repet nu?" Sa jag medans jag tog på mig en svart sport-bh och långa mörkblå mjukisbyxor.

"Ja, jag hoppas du lär dig snabbt!" Sa hon och skrattade till lite. 'Detta kommer bli awesome!' Tänkte jag och skrattade lite med henne. Letty hade på sig ett svart linne och korta rosa svarta mjukisshorts. Håret var uppsatt i en slarvig tofs högt upp på huvudet som fick hennes ansikte ögon att lysa. Själv hade jag håret i en lika hög tofs och slarvig, med det blonda håret utgående neråt. Jag hade plattat håret igår så det var fortfarande platt och gjorde tofsen finare än vad det skulle vara annars. Det knackade till på omklädningrums dörren Ashley, en av bak dansarna öppnade dörren åt vår manager. 

"Är ni klara tjejer?" Sa han och log mot oss. Alla nickade och log tillbaka. 

Det skulle vara tre bakdansare sedan jag och Letty framför med killarna. Jag skulle också dansa men mest skulle jag sjunga tillsammans med killarna och Letty skulle dansa. En tjej visade koregrafin och Letty började dansa den långsamt, sedan började jag dansa med henne. Efter några timmars träning så kunde vi dansen allihop. Det var ändå inte så många svåra dans-steg. Det var mest sida, sida & snurr. Sedan några coola moves, det var nästan aldrig någon som stod still. Senare på dagen skulle jag och Letty dansa tryckare med en av killarna. Vi fick dock inte välja själva..

"Letty.. Du har ungefär samma höjd som.. Hm.. Harry väll?" Sa managern och kollade på ett register sedan lite på dem. Harry såg ganska nöjd ut, det gjorde också Letty. Men vad skulle Richard säga?

"Mm, det blir bra. Gå och värm upp lite ni.." Sa han igen. Letty och Harry gick iväg en bit bort i den stora dans lokalen. Vår manager tittade upp på mig och log.

"Och du Ariana.. Du ska definitivt vara med Louis!" Sa han med jubel. Min blick hamnade automatiskt på Louis som log mot mig, jag kunde inte motstå så jag log tillbaks mot honom. 'Han har världens sötaste leende!' Tänkte jag och gick sakta fram till honom. 

"Men förresten vi ska göra en liten tvist där, så att Zayn.. Kan du ta och ställa dig vid Arianas vänstra sida." Sa han och pekade på mig. Zayn nickade osäkert och ställde sig brevid mig. Koreografin blev att jag skulle vara fast mellan Louis och Zayn så att båda ville "ha" mig. Det blev lite som en kamp, eftersom låten heter "She belongs to me" passade det med denna dansen. 

"Okej, börja öva nu. Vi ska börja filma om några timmar." Sa Managern och gick iväg. Sedan började introt till låten spelas och koregrafen visade hur vi skulle dansa. Först var jag tryggt i Louis famn och vi dansade lungt, sedan var jag i Zayns famn och så fortsatte det så. I slutet var det att Louis "fick" mig. Vilket gjorde mig väldigt glad!

 

I slutet av dagen så började vi filma scenen när jag och Letty kommer in i klubben där One Direction är, musiken stoppas och alla slutar dansa. Sedan sjunger jag utan bakrundsmusik och Louis och Zayn kommer fram till mig.. sedan börjar dansen. Men vi hade inte börjat filma dansen än. 

"Letty, ska vi dra?" Sa jag och tog på mig en kofta över min varma kropp. Hon nickade, precis när vi var påväg ut hörde jag Louis från ett annat rum. Det lät som om han grälade med någon, konstigt? Sedan hörde jag Eleanor's namn, 'Vänta, vänta .. Gjorde HON just slut med den perfektaste killen på jorden?' Tänkte jag och stannade upp mitt i gången mot dörren. Letty märkte inte att jag stannade. Jag sprang in i rummet där Louis var, han hade rödgråtna ögon och hade huvudet i händerna. Jag stängde om oss och gick fram till honom. Jag kramade honom lätt och han omfamnade mig också, han tittade försiktigt upp. Han kollade länge in i mina ögon och tiden stod still. Vi drogs mot varandra, plötsligt hans läppar tryckta mot mina. Jag ville att tiden skulle stanna och att denna stunden aldrig skulle ta slut! 'Han gillar mig!'

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Kapitel 7 avklarat! Romans i slutet också, nu får Zahra skriva.

Kommentera gärna :)

// Lovi

Av Lovi & Sara - 29 januari 2013 15:37

Jag och Zayn satt och pratade när vår manager kom in.
"Det är bra att ni har börjat lära känna varandra, Letty i musikvideon kommer det vara olika låtar. I några  måste man typ dansa tryckare och några är det liksom mer energi mer hoppande! Fattar du hur jag menar?" Sa han. När han nämnde tryckare tappade jag nästan andan.
"Ja, jag fattar jag kan fixa det." Sa jag lite osäkert.
"Då så jag lämnar er nu så ni kan öva." Sa han och gick ner.
"Så ska vi börja?" Sa jag lite nervöst.
"Okej hur ska vi börja?" Sa han lika nervöst.
"Vi kan börja med tryckare då, det är en bra grund." Sa jag och han nickade lite tveksamt.
Han satte på 'Little Things' Det var en av mina favorit låtar från dem. Han kom fram till mig och la sina armar runt om min midja och jag la mina händer runt hans hals. Vi började sakta men sen började vi förstå varandras rörelser vi dansade och hade rätt roligt. Sen började vi med lite street dance. Jag satte på låten 'Heart attack!" Och den fick vi öva lite mer på efter ett tag började han kunna det. Sen hörde jag Arianas röst nerifrån, hon sjöng med de andra killarna. När jag och Zayn gick ner satt alla på soffan. Jag satte mig vid Harry då kollade han upp mot mig och log gulligt. Det blev rätt trångt så alla satt ihoptryckta mot varandra. Jag såg att Ariana satt tätt intill Louis han kollade på henne rätt mycket sen började vår manager prata igen.
"Så, nu har några av er lärt känna varandra och Letty du ska få chansen att känna dom andra, Du ska öva lite med dom andra med." Sa han och jag nickade.
"Och Ariana du ska få sjunga lite för Zayn." Sa han och då kollade jag mot henne och hon nickade.
"Letty vad för danser har du och Zayn övat på?" Frågade han.
"Ja.. Vi övade på tryckare och lite street dance." Sa jag generat. Då kollade Harry lite argt på Zayn och Zayn kollade ner i golvet.
"Men jag antar att ni alla är rätt trötta så ni kan gå till ett rum och vila er lite." Sa han igen. Jag gick fram till Ariana och vi gick upp till vårt rum. När vi var i rummet så hoppade jag  direkt upp på sängen och började skicka sms till Richard.

Då var kapitel 6 klar! Hoppas ni gillade det kommentera gärna! Lovisa skriver mer sen.

~~Sara~~

Presentation


Hello dear readers, this is a blog where two teenagers are in charge writing different magical novels. We make up everything ourselves, and all copying is reported! Leave a like and a comment, or suggestions. xx

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

magicnovels


Ovido - Quiz & Flashcards