magicnovels

Direktlänk till inlägg 12 februari 2013

Kapitel 18 - Let's go shopping!

Av Lovi & Sara - 12 februari 2013 21:44

Jag vaknade på morgonen av att min mobil pep, jag tog upp den och kollade på skärmen. Jag hade fått ett sms av våran manager det stod.
'Manager: Ni har ingen övning idag, tänkte att ni behöver nog åka till stan och ha lite kul!' Jag hoppade till av glädje och klev upp från min säng. Jag gick till badrummet, jag tvättade ansiktet och gick in i mitt rum igen. Jag gick fram till min garderob och tog ut en topp med silvriga nitar på och sen min svarta genomskinliga t-shirt. Jag tog på mig dem och sen tog jag ut mina vita skinny-jeans och mina svarta klackskor. Jag gick fram till mitt sminkbord och tog på lite brunkräm och sen tog jag min Rocket mascara från Maybelline new york. Sedan la jag på lite ljusblå ögonskugga.
Jag flätade mitt långa bruna hår och sen kollade jag mig själv en sista gång i spegeln men nåt saknades, jag tog på mig min silvriga armband och matchande örhängen.

När jag var på väg ut från rummet kom Harry ut från badrummet han hade fortfarande på sig sina gråa mjukisbyxor och sin vita t-shirt han kollade på mig och gav mig ett flin upp, jag log mot honnom och blinkade han kom fram till mig och kysste mig lätt på läpparna.

"Hej sötnos! Vill du äta frukost med mig?" Sa Harry och log, jag fnittrade.
"Klart jag vill snygging!" Sa jag och skrattade. Vi gick ner från trappan tillsammans när vi kom ner stod Louis och kramade Ariana hennes ögon var fulla med tårar jag släppte Harrys hand och sprang fram till min ledsna syster.

"Vad är det som har hänt?" Sa jag oroat, Louis visade mig tweeten jag kunde inte tro det hur kan nån vara så taskig och självisk.
"Vad i.. Hur fan kan man vara så elak!?" Sa jag argt och tog ut mobilen från min ficka jag skrev en tweet till hon tjejen.
'@LettyJames: Think before you say something! She is my sister and she is the most beautiful person in the world, Louis loves her and that's how it is. It's his own choice not yours!'
"Det är okej nu, jag vill inte se min söta syster gråta bara för att en självisk bitch har skrivit nåt som är inte sant!" Sa jag tröstande.
"Letty har rätt! Sluta hon är inte värd att gråta över kom nu älskling och ät frukost." Sa Louis instämmande, och log mot Ariana.

Vi gick fram till bordet och satte oss ner vi började äta de jätte goda pannkakorna, efter ett tag kom jag ihåg att vi inte skulle ha nån övning idag.

"Jo hörrni, jag glömde berätta vår manager skickade ett sms till mig på morgon han sa att vi inte ska ha någonting idag. Vi har en hel dag för oss." Sa jag glatt.

"Det är ju super. Vi kan åka till stan!" Sa Ari glatt, jag nickade och log.
"Men jag vill åka bada." Sa Niall surt.
"Jag med, orkar inte vara i stan det är för mycket folk." Sa Liam och log snett.
"Jag hänger också med till badhuset." Sa Zayn och kollade på Niall och Liam.
"Okej ni kan gå och bada, men jag och Louis hänger med tjejerna." Sa Harry och log gulligt mot mig.
"Okej som ni vill!" Sa Liam och fortsätte äta.

När vi hade ätit klart gick jag upp för att byta om. Jag gick fram till min garderob, då fick jag ett sms jag kollade på skärmen och det var Richard.

'Ex: Hej, jag vet att du är arg på mig men jag är jätte ledsen och vet inte vad som tog till mig! Kan du förlåta mig? Isåfall kom hos mig i kväll, kl 21.00 och ta på dig dina snyggaste underkläder!'

OMG, jag kunde inte tro att han sa förlåt till mig bara för att ligga med mig. Jag blev så arg och ledsen jag sprang ut från mitt rum och in i Harrys rum han stod där utan tröja och hade på sig svarta jeans jag sprang fram till honom och kastade mig i hans famn.

"Vad är det som har hänt?" Sa han oroligt. Jag visade meddelandet och han läste han blev jätte arg och skrev ett meddelande till Richard.

'Du ska hålla dig borta från min flickvänn, fattar du hon har mig och jag stöttar henne och älskar henne!// Harry Styles hennes pojkvän!'

"Så det är okej. Vi ska till stan och vi ska shoppa du kommer glömma allt." Sa Harry tröstande.
"Tack för att du alltid finns för mig." Sa jag och gav han en kyss, han var lite längre än mig, så jag fick stå på mina tår. Han greppade mina höfter och lyfte upp mig lite.

"Harry har du sett Lett-..." Plötslig hörde jag Arianas röst och vi slutade kyssas.
"Oj! Sorry för att jag stör, jag går nu." Sa hon och var på väg ut.
"Vänta! Jag kommer." Sa jag och släppte Harry och gick ut från hans rum.

18 Är avklarat, hoppas ni gillar det! Kommentera gärna, Lovi skriver mer snart! =)

~~Sara~~

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lovi & Sara - 4 maj 2014 10:31


  Once Joshua made his way out of the room I threw myself onto my bed, burying my head in the pillow, as I had done moments earlier. This seemed to be the only way I could kind of disappear from my own mind. I wasn't sure what was going on, but it...

Av Lovi & Sara - 23 april 2014 19:14


During the whole class I couldn't thing about anything else than the sign in my book, I catch Michael looking at me a few times as he was going to say something but he didn't. When the clock rang he jumped up from his seat next to me and almost r...

Av Lovi & Sara - 12 april 2014 19:52


  I made my way into the first class, biology. I sat down at the back of the classroom, beside I now had Savannah. I let out a small sigh as I searched around the room, already getting bored. At the corner of my eyes I saw a guy, he was snapping h...

Av Lovi & Sara - 12 april 2014 17:28


I woke up in my big king sized bed which was vine-red and very comfy, I opened my sleepy sea blue eyes as I scanned my big messy room. My room was full of books and pictures. The walls were a matching red and the ceiling was black. I loved the desig...

Av Lovi & Sara - 28 mars 2014 16:24


  I laid in my bed reading one of the many books stocked up beside my bed, I wasn't aware of what was happening around me. No I was in that world, the world where you don't have to worry about anything what so ever. I usually went I to that world,...

Presentation


Hello dear readers, this is a blog where two teenagers are in charge writing different magical novels. We make up everything ourselves, and all copying is reported! Leave a like and a comment, or suggestions. xx

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

magicnovels


Ovido - Quiz & Flashcards